نحوه افزایش سرعت سایت چگونه است؟

 بالا بردن سرعت لود سایت به طور مستقیم بر روی سئو داخلی سایت وردپرس شما تاثیر خواهد گذاشت. البته این تنها مزیت های آن نیست و امتیاز های مثبت فراوانی برای شمابه دنبال خواهد داشت که قطعا ارزش تلاش برای بالا بردن آن را دارد.برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما می توانید کارهای مختلفی را انجام دهید و به نتیجه مطلوب نیز برسید. برای دست یابی هرچه سریعتر به نتیجه دلخواه می توانید چند گزینه را به صورت همزمان نیز انجام دهید. با ما

همراه باشید تا روش های مختلف افزایش سرعت لود سایت را برایتان معرفی کنیم.

چگونه سرعت لود سایت خود را افزایش دهیم

سرعت لود سایت چه تأثیری بر روی سایت ها دارد؟

امروزه اکثر سایت ها از قالب ها و تم های زیبا استفاده می کنن. با این کار مخاطبین سایت ها از صفحات جذاب سایت دیدن کرده و به دنبال خدمات و یا محصولات مد نظر خود در سایت ها گشت گذار می کنند.

شما به عنوان مدیر یک سایت ممکنه ساعت ها و یا روز ها و هفته روی قالب سایت خودکار کرده باشید. از برنامه نویسی مناسب استفاده کرده باشید و قالبی زیبا را برای مخاطبان خود تهیه کرده باشید؛ اما سرعت لود سایت شما کند و ضعیف باشه.

در این حالت به شما گفته میشه که سایت شما سریع نیست و کاربران از کند بودن سایت شما شاکی هستند. در این بین موتور های جست و جو نیز این کند بودن سایت را بررسی کرده و آن را به عنوان فاکتور منفی در نظر می‌گیرند.

سرعت لود سایت به عوامل زیادی بستگی دارد و در اغلب موارد تشخیص اینکه چه چیزی باعث شده است که سرعت لود سایت کند باشد، دشوار است.

معتبر ترین ابزار بررسی سرعت لود وبسایت ها

برای بررسی سرعت لود سایت ابزارهای زیادی وجود داره. این ابزارها بخش های مختلف سایت را بررسی کرده و مشکلات و ایرادهای موجود در سایت را به شما اعلام می کنند.

یکی از مهمترین سایت ها و ابزار ها در این زمینه سرویس Google Page Speed Insights است که سایت ها را بر اساس مرورگر های سیستم رایانه های شخصی و همچنین موبایل ها بررسی می کند و سرعت لود سایت را بر روی این پلتفرم ها بررسی می کند.

بالاترین سرعت لود سایت در این سایت ۱۰۰ می باشد و پایین ترین آن ۰ است.تقریباً تمام سایت های تجاری و کسب و کار ها امتیاز ۱۰۰ را نمی توانند کسب کنند چرا که در این سایت ها قطعاً از تصاویر و کد و اسکریپت های جاوا استفاده شده و این موارد باعث کاهش سرعت لود سایت می شوند.

برای بالا بردن سرعت لود سایت چه اقداماتی انجام دهیم؟

یکی از کارهایی که می تواند تاثیر زیادی بر جذابیت و بالا بودن تجربه کاربری یک سایت داشته باشد همین سرعت سایت می باشد. همینطور علاوه بر تاثیری که به سرعت سایت شما می گذارد می تواند عاملی برای بهبود رتبه های شما در گوگل و سئو سایت شما باشد.

برای افزایش سرعت سایت وردپرس می توانید اقدامات فراوانی نظیر نصب افزونه و … را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم برخی از ساده ترین روش ها و موثر ترین ها را برای شما معرفی کنیم.

افزونه wprocket

قطعا افزونه Wp Rocket را باید یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین افزونه‌های افزایش سرعت وردپرس دانست. همانطور که از نام این افزونه پیداست، این افزونه بهترین انطباق و سازگاری را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد. شما تنها با نصب و فعالسازی این افزونه دیگر نیاز به هیچگونه کد نویسی برای بهبود سرعت سایت خود نخواهید داشت و تنها با چند کلیک ساده و انتخاب آپشن‌ها و امکاناتی که در این افزونه وجود دارد می‌توانید سرعتتان را به راحتی افزایش دهید.

از امکانات فوق‌العاده این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کش کردن صفحات سایت(ذخیره اطلاعات پرتکرار به منظور افزایش سرعت سایت)
  • استفاده از خزندگان برای پیش بارگذاری کش و ایندکس شدن بهتر صفحات در موتور های جستجو
  • قابلیت فشرده سازی قوی کد‌های css، html و جاوا اسکریپت
  • قابلیت بارگذاری تنبل تصاویر (lazy loading)
  • رابط کاربری آسان
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • قابلیت پشتیبانی از سایت‌های چند زبانه و افزونه WPML
  • انطباق کامل با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس



منبع: https://seoeducate.ir/how-to-speed-up-site-loading/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

How to use Clubhouse on Linux and PC?

دیوار پیش ساخته بتنی